Koronás márkát választott Nagyvárad

Nagyváradon bemutatták a város új grafikai arculatának alapját, az öt koronából és egy szívből álló ?Szuperkoronát? ábrázoló város-logót, amelynek jelmondata ?art nouveau – Oradea – life nouveau? (Nagyvárad – új művészet, új élet). A koncepció azt sugallja, Nagyvárad szerethető, harmóniában élő, fejlődő, multikulturális, ?királyi város?. A nagyváradi magyaroknak többek között azért tetszik, mert a koronák között Szent Lászlóé is ott van.

A polgármesteri hivatal által létrehozott, Nagyvárad és a Térség Turizmusát Népszerűsítő Egyesület (APTOR), által, a város grafikai arculattervére kiírt első pályázatára 172 pályamunka érkezett, de a zsűri egyet sem talált megfelelőnek. A sikertelen próbálkozás után a Brandient tanácsadó és design cég kapott megbízást a grafikai arculatterv elkészítésére.

Az általa kidolgozott, öt, köralakban elhelyezett, összeérő korona és egy szív rajzából álló logó, azt sugallja, Nagyvárad több szempontból is ?királyi város?, mert Szent László király alapította, és több koronás fő is nyughelyül választotta, mert a város szecessziós építészete, a termálfürdőkben gazdag természeti adottsága, több nemzetisége és vallási felekezete, multikulturális, kozmopolita társadalma egy-egy koronát érdemel. A szív szerethető városra utal, ahol az emberek békében, harmóniában élnek.

 

Sajnos, a város szecessziós múltjának és megújulásának üzenetét tartalmazó, ?art nouveau – Oradea – life nouveau?, csak román nyelven értelmezhető szellemes szójátéknak, mert az ?art nouveau? szó szerinti fordítása ugyan ?új művészet?, de valójában a szecessziós stílus francia elnevezését jelenti. A jelmondat helyes fordítsa: ?Nagyvárad szecesszió, új élet?, ismerjük el, szlogennek eléggé sután hangzik.

Az új arculat óriási vitát kavart a közösségi médiában, a pro és kontra vélemények szinte fele-fele arányban oszlanak meg, míg egyesek korszerűségét és harmóniára való törekvését dicsérik, mások nem tartják eléggé hazafiasnak, a román jellegét hiányolják.