Magyarországon elsőként Debrecenben mutatkozik be az Erste Bank új generációs fiókjainak továbbfejlesztett változata. Az egységben a tanácsadásé a főszerep, a fiók a digitális technológiára támaszkodva felel meg a jövő kihívásainak és az ügyfelek modern bankokkal szemben támasztott követelményeinek.
Miután az ügyfél bejelentkezett a fogadó asztalnál, az Erste Bank tanácsadója szólítja meg és kíséri a beszélgetéshez megfelelő tárgyalóhelyiségbe a jövő fiókjában, Debrecenben. Nincs sorszám, ügyintézői pult, mégis mindenki az érkezés vagy az időpontfoglalás szerint kerül sorra, megismerik, a nevén szólítják és személyre szabott tanácsokkal látják el. A megújult debreceni egység amellett, hogy a legmodernebb Erste-fiók, egyben a legnagyobb is: a kétszintes, 1200 négyzetméter összalapterületű egységben 18 tárgyaló várja a lakossági, privátbanki, kisvállalkozói és vállalati ügyfeleket egyaránt – írják közleményükben.
Az Erste Bank három éve indította el fiókátalakítási programját: a hivatali helyiségekből ügyfélközpontú, barátságos légkört teremtő, a tanácsadást szolgáló fiókok jönnek létre ? mondta el Csáki Richárd. Az Erste Bank Hálózat és Prémium szegmens igazgatója közlése szerint itt az egyszerűbb ügyeket gyorsan, az erre a célra kialakított pultoknál is el lehet intézni, a nagyobb lélegzetű, bonyolultabb ügyeket viszont külön tárgyalókban, ahol a mellettünk ülők és a várakozók nem lesznek akaratlanul is fültanúi a bizalmas pénzügyi beszélgetésnek. A fiókokat a virtuális valóság (VR) technológiát alkalmazva tervezik meg, az ügyfelek és a tanácsadók kényelmét szolgálva. Így már a modellezéskor kiderül, kényelmes-e a székek elhelyezése, elfér-e mindenki az asztalok mellett, vagy éppen alkalmas-e a fiók arra, hogy a mozgásukban korlátozottak is használni tudják ? szögezte le Csáki Richárd.
A debreceni egységben Magyarországon először mutatkozik be a jövő fiókjának új generációs változata: az egységben a digitális technológiára támaszkodva segítik a tanácsadást. Az új egységekben egy olyan nyitott, többfunkciós ügyféltér is helyet kap, amely azt segíti, hogy az ügyfelek pénzügyi egészségét felmérje és javítsa a bank. Ez a nyitott tárgyaló a rövidebb megbeszélések, az egyszerűbb szerződéskötések helyszíne is lehet. A félig szeparált tárgyalók ugyanakkor a személyesebb, négyszemközti megbeszéléseknek biztosítanak teret, míg a hagyományos, zárt tárgyalók a diszkréció biztosítása mellett a szokottnál nagyobb teret és magasabb kényelmi fokot kínálnak. Debrecenben ezen kívül működik egy úgynevezett facewall, a sorban állást kezelő fejlett, láthatatlan rendszer. Érkezéskor a technológia automatikusan regisztrálja az ügyfeleket és az érkezés sorrendjében irányítja őket. A bejáratnál helyet foglaló munkatárs üdvözli az ügyfelet, majd a nevét és látogatásának célját beviszi a facewall applikációba. Eközben a back-office-ban dolgozó tanácsadók digitális úton megkapják ezt az információt, így fel tudnak készülni az ügyféllel folytatandó megbeszélésre. Azt is tudják így, hogy hány ügyfél várakozik éppen a fiókban, milyen ügyben jöttek, tudják a nevüket, és azt, hogy milyen sorrendben kerülnek sorra.
Az Erste Bank Hálózat és Prémium szegmens igazgatója szerint a jövőben az elképzelés szerint a fiókok rugalmasan átalakíthatók lesznek, a félig szeparált tárgyalók közötti paravánoknak köszönhetően a nyitvatartási időben kisebb események is megtarthatók anélkül, hogy a fiók működését korlátozni kellene, miközben az előtér könnyűszerrel átalakítható nagyobb rendezvényekhez is ? így a fiók a helyi közösségek központjává válhat. A fiókokat ezen kívül egy kiterjesztett valóság fallal is ellátják majd, amelyen különféle tartalom jeleníthető meg, például interaktív játékok gyermekeknek, vállalati társadalmi felelősséggel kapcsolatos üzenetek, pénzügyi edukációt szolgáló játékok, üzenetek – olvasható az Erste Bank közleményében.
Fotó: https://www.erstebank.hu/