Gyárat épít a BMW Debrecenben

Gyárat épít a BMW német autógyártó vállalat Debrecenben – jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter kedden Budapesten. A beruházás értéke meghaladja az egymilliárd eurót, és már az elején több mint ezer munkahely jön létre. Papp László, Debrecen polgármestere úgy fogalmazott, a BMW és Debrecen kapcsolata átírja a város jövőjével összefüggésben eddig megfogalmazott elképzeléseket. Lehetővé teszi, hogy mindazt, aminek megvalósítását a város 2050-ig tervezte, már 2030-ra elérje.

A tárcavezető elmondta: a város melletti 400 hektáros területen a legmodernebb autóipari gyártási technológiákkal, egy gyártósoron állítanak elő hagyományos és elektromos meghajtású autókat.

A gyár kapacitása évente 150 ezer autó gyártására elegendő – közölte.

Szijjártó Péter hangsúlyozta: a beruházás értéke meghaladja az egymilliárd eurót, és már az elején több mint ezer munkahely jön létre.

Kifejtette: a gyár helyszínének kinézett terület a jövő év második felére kerül a BMW tulajdonába, és jövőre már megkezdik a munkaerő toborzását.

A beruházás hozzájárul Magyarország versenyképességéhez és tovább erősíti a magyar-német gazdasági kapcsolatokat – mutatott rá.

A külügyminiszter kitért rá: a világgazdaságban olyan gyors és mély változások zajlanak, hogy modern kori ipari forradalomról lehet beszélni, ahol az új technológiák folyamatosan változtatják meg a siker kritériumait. Ebben az új korszakban a vállalatok versenyben állnak az új technológiák alkalmazásáért, az országok pedig a beruházásokért – magyarázta. Hozzátette: ez az új korszak különösen nagy hatással van az olyan nyitott gazdaságú országokra, mint Magyarország.

Szijjártó Péter úgy látja, amikor Magyarország benevezett ebbe a versenybe, komoly érveket tudott felsorakoztatni az ország mellett, így az alacsony adókat, a rugalmas munkaerő-szabályozást, a duális szakképzést és a színvonalas informatikai, műszaki képzéseket.

Mint mondta, a minderre épülő gazdaságpolitika sikeresnek bizonyult, a beruházások évről évre növekednek, tavaly minden rekordot megdöntve 96 új beruházás érkezett a beruházásösztönző rendszeren keresztül.

A tárcavezető hangsúlyozta: most egy újabb nagy sikerről számolhatnak be, hiszen amikor a világ egyik legnagyobb, legsikeresebb és legmodernebb autógyártója úgy döntött, hogy Európában növeli a termelési kapacitásait, Magyarországot választotta. A céggel 14 hónapja tárgyalnak, a BMW több európai várost is megvizsgált lehetséges helyszínként – közölte.

A beruházás, amely átírja a város jövőjét

 ?Örömmel tesszük közkinccsé azt a fantasztikus hírt, miszerint egy hosszú és küzdelmes verseny győzteseként Debrecenben építi fel a BMW az új autógyárát. Az elmúlt évek gazdaságfejlesztési sikereit koronáztuk meg Szijjártó Péter miniszter úrral a mai bejelentéssel. Azok a stratégiai döntések, amelyek a debreceni gazdaság erősítése, fejlesztése érdekében születtek, így különösen: a repülőtér fejlesztése, 2016-ban a müncheni menetrendszerinti járat elindítása, a nemzetközi iskola építése, ipari fejlesztések, a gazdaságfejlesztés szervezeti hátterének, az EDC-nek a megalapítása, a nemzetközi üzleti élet elismerésének kivívása a Financial Times díjával, mind-mind építőkövei voltak a BMW-vel történő együttműködésnek.

A BMW és Debrecen kapcsolata átírja városunk jövőjével összefüggésben eddig megfogalmazott elképzeléseket. Lehetővé teszi számunkra, hogy mindazt, amit 2050-ig terveztünk megvalósítani már 2030-ra elérjük. Büszke vagyok arra, hogy olyan városban élek, amely képes és alkalmas arra, hogy ilyen sikereket érjen el. A város fejlődése a legfontosabb és legnemesebb cél számunkra, amely minden debreceni közös ügye, közös sikere.? ? írta közösségi oldalán Papp László, Debrecen polgármestere.

Debrecen – infrastruktúrája, logisztikai kapcsolatai és a BMW meglévő beszállítói hálózatának elhelyezkedése miatt – ideális helyszín az autógyártó csoport gyártókapacitásának bővítésére – derült ki a cég keddi közleményéből.

BMW: Debrecen ideális helyszín

A környék szakképzett munkaereje szintén jelentős előny volt a helyszín kiválasztáskor. Az ezer új gyári munkahely mellett számos új munkalehetőség lesz a beszállítóknál és egyéb szolgáltatóknál – írták.

A tájékoztatás szerint a beruházás értéke meghaladja majd az egymilliárd eurót, az új üzemben akár évi 150 ezer járműt gyárthatnak majd.

Harald Krüger, a BMW Group igazgatótanácsának elnöke  kiemelte, a BMW Group új gyáregységének létrehozása segíti majd a cég globális növekedését, és erősíti pozícióját Európában, egyensúlyt teremtve így az ázsiai, amerikai és az európai kontinens gyártóbázisai között.

Európa a BMW gyártóhálózatának legnagyobb szereplője. 2018-ban több mint 1 milliárd eurós befektetéssel fejlesztik a cég németországi gyárait, hogy azokat felkészítsék az elektromos járművek gyártására – emelte ki a vállalat első embere.

 Oliver Zipse, a BMW Group Igazgatótanácsának gyártásért felelős vezetője hangsúlyozta, a jövőben a BMW Group minden európai üzeme képes lesz elektromos és hagyományos meghajtású modellek előállítására.

A debreceni gyáregység képes lesz ugyanazon a soron hagyományos robbanómotorral és elektromotorral ellátott járművek előállítására – tette hozzá.

A közlemény szerint Európa a BMW Group legfontosabb piaca, ahol 2017-ben 1,1 millió autót adott el, a vállalat értékesítésének 45 százalékát.

 A BMW Group 2018 június végéig a kontinens számos országában növelte eladásait, amelyek meghaladták az 560 ezer darabot, 1,2 százalékos növekedést mutatva 2017 hasonló időszakához képest.

A BMW Group 2004-óta van jelen Magyarországon saját képviseleti irodával. A vállalat évek óta kiváló kapcsolatot ápol azzal a magyar beszállítói körrel, amelytől tavaly 1,4 milliárd euró értékben szerzett be különböző alkatrészeket és rendelt szolgáltatásokat.

Salgó András, a BMW Group Magyarország vállalati kommunikációs igazgatója az MTI érdeklődésére azt mondta, a debreceni gyárban belső égésű és elektromos/plugin hibrid modellek is készülhetnek majd, akár egyazon gyártósoron. Pontos típusokat nem mondott, hiszen a gyár építése várhatóan 2019 második felében kezdődik, de közölte: a globális piacra fognak autót gyártani Magyarországon.

 Kiemelte, hogy a BMW-csoportnak kiterjedt beszállítói hálózata van Magyarországon, ezt az elmúlt években következetesen “láthatatlan gyárnak” nevezték. A kapcsolat ezekkel a cégekkel természetesen megmarad, hiszen a debreceni döntés mellett szólt az is, hogy a beszállítói kör egy része ebben az országrészben található – hangsúlyozta Salgó András.

Fotó: facebook.com/drpappl