A közeljövőben elkezdődik, és 2020-ig tart a Bihar megye közigazgatási hivatalaiban és 101 polgármesteri hivatalában fellelhető, az elmúlt 100 évben keletkezett, közel kétmillió papír alapú dokumentum digitalizálása.
Digitalizálás után, minden anyakönyvi okirat – születési, házassági, halotti, illetve válásról szóló anyakönyvi bizonyítvány – bekerül az országos elektronikus nyilvántartó rendszerbe, a papíralapú okiratok egy példányát továbbra is a polgármesteri hivatalok őrzik.
A digitalizálás után az anyakönyvi okiratok igénylése is online történik majd. Az országos, anyakönyvi okiratok informatikai feldolgozását célzó 40 millió eurós költségvetésű programot, a Különleges Telekommunikációs Szolgálat közreműködésével, a román belügyminisztérium bonyolítja.
Carmen Dan belügyminiszter szerint a projekt jelentősen hozzájárul majd az ügyintézés egyszerűsítéséhez, a bürokrácia csökkentéséhez. “Azáltal, hogy az anyakönyvi okiratok elektronikus formában is elérhetők lesznek, nem késik többé a másodpéldányok kibocsátása az eredeti okmány elvesztése esetén” – fogalmazott a tárcavezető, hozzátéve, hogy a másodpéldányokat bárhol igényelni lehet majd, nem csak a születési helyen.