A padlás egy titokzatos hely föld és ég között, ahol mindenki keres valamit, valakit: a Rádiós a külvilágtól elzárkózva a világmindenség hangjait és lényeit kutatja szuper-számítógépével, Robinsonnal; Mamóka társaságra vágyik, Süni szerelemre, a rendőrök egy veszélyes bűnözőt üldöznek, a szellemek pedig több évszázada bolyonganak Révészt keresve, akitől végső megnyugvásukat remélik.
Váratlan találkozások és fordulatok kuszálják össze a szereplők életét, a Padláson pillanatok alatt hatalmas felfordulás lesz: Révész kipróbálja milyen egy emberi testben élni, Témüller le akarja buktatni Rádióst, a rendőrök pedig körbekerítik az épületet ? a szereplők álmai egyre elérhetetlenebbnek tűnnek. A láthatatlanra és a szépre érzéketlen, otromba külvilág szüntelenül fenyegeti a padláson kialakuló fantasztikumot, de a végén megtörténik a csoda, a mese győz, a láthatatlan láthatóvá válik: a szellemek elköltözhetnek az ?örök szépek bolygójára?, Rádiós pedig észreveszi Sünit és szerelemre lobban iránta.
A legendás musicalt, A padlást mutatja be a Csokonai Színház december 21-én pénteken a Víg Kamaraszínházban. Presser Gábor, Sztevanovity Dusán és Horváth Péter félig mese – félig musicaljét Visky Andrej rendezésében láthatják a nézők.
A padlás ? mely Sztevanovity Dusán meséjéből született, Presser Gábor zenéjével ? minden idők legsikeresebb magyar zenés játéka, amelyet az 1988. január 29-es vígszínházi ősbemutató óta már majdnem az összes vidéki színház a műsorára tűzött.A fiatal Rádiós szerepében Kránicz Richárdot láthatja majd a közönség. A díszletet Claire De Liso, a jelmezt Nagy Eszter tervezte. A jól ismert dalok, az Örökre szépek, a Fényév távolság és a Szilvásgombóc nem először hangzanak el a Csokonai színpadán, hisz 1988-ban már műsorra tűzte a színház minden idők legsikeresebb magyar musicaljét.
A fiatal rendező, Visky Andrej értékeink sebezhetőségéről beszélt a darab kapcsán:?Ami a szövegkönyv első olvasásakor megütött, az az, hogy mennyire törékenyek a láthatatlan értékek: a szeretet, a szerelem, az emberségesség, a fantáziánk szabadsága. Ezek azok a dolgok, amelyeket fontosnak tartunk, mégis olyan könnyen sebezhetővé válnak, megtörnek, eltűnnek. A padlásról pedig az emberi elme és a szív jutott eszembe. Mintha a darab konfliktusa bennem is lejátszódna nap mint nap: a fantáziám, a feladataim, a szeretteim, a szerelmem bennem élnek és minden nap fenyegeti őket egy külvilági erő vagy rendszer. Mintha a padlás magának az embernek a metaforája lenne. ? Egy hely ég és föld között? ? fogalmaznak a szerzők. Ha úgy tetszik, ez a köztes hely éppen az emberi szív.?
Szereposztás
félig mese-félig musical
9-99 éves korig
Szövegkönyv: Horváth Péter és Sztevanovity Dusán
Rádiós
Kránicz Richárd
Süni
Edelényi Vivien
Mamóka
Oláh Zsuzsa Jászai-díjas
Barrabás/Révész
Jámbor József
Herceg
Vranyecz Artúr
Kölyök
Újhelyi Kinga Jászai-díjas
Lámpás
Dargó Gergely / Papp István
Meglökő
Janka Barnabás
Témüller
Dánielfy Zsolt
Detektív
Gelányi Bence
Üteg, a detektív
Fülöp Tamás m. v.
Robinson
Steuer Tibor
Díszlettervező
Claire De Liso
Jelmeztervező
Nagy Eszter
Ügyelő
Lezó Ádám
Súgó
Menich Éva
Zenei munkatárs
Dargó Gergely
Korrepetitor
Hernyák Marcell
Koreográfus
Katona Gábor
Koreográfus asszisztens
Laczó Zsuzsa
Dramaturg
Adorján Beáta
Rendezőasszisztens
Homonna Nóra
Rendező
Visky Andrej
Bemutató időpontja: 2018. december 21.
Fotó: MTI/Czeglédi Zsolt