Hajdú-Bihar Megye Területi és Gazdaságstratégiai Fejlesztési Tervébe a határon túli területeket is bevonják

Megtartotta soron következő ülését a Hajdú-Bihar Megyei Önkormámyzat Közgyűlése. A közgyűlés egyhangúlag döntött az M47-es nyomvonaláról, és egyhangúlag fogadta el a Hajdú-Bihar Megye Területi és Gazdaságstratégiai Fejlesztési Tervéről szóló tájékoztatót is.

A március 8-án megtartott ülésen a közgyűlés egyhangúlag döntött az M47-es nyomvonaláról. Az érintett települések: Gáborján, Váncsod, Bojt, Biharkeresztes, Told, Berekböszörmény, Körösszegapáti, Magyarhomorog, Körösszakál, Biharugra, Komádi, Zadány, Okány, Sarkad, Tarhos, Gyula, Békés, Békéscsaba.

A jelenleg 2×1 sávos, Debrecent Szegeddel összekötő 47. sz. főút Debrecen-Békéscsaba közötti szakaszának 2×2 sávos kialakítását célzó tervezési folyamat már 2018-ban elkezdődött a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. irányításával. A szakmai egyeztetések végére három nyomvonal került kiválasztásra. A Hajdú-Bihar Megyei Önkormányzat Közgyűlése március 8-i ülésén a térképen pirossal jelölt, ?I? számú nyomvonal támogatásáról döntött. Az indoklás szerint ezen útszakasz megvalósítása több új gazdasági és társadalmi lehetőséget nyitna meg, továbbá elmondható, hogy az I. számú nyomvonal vonatkozásában keletkezik a legkevesebb és legkisebb mértékű konfliktus élővilág-védelmi és környezetvédelmi szempontból.

Egyhangúlag fogadta el a közgyűlés a Hajdú-Bihar Megye Területi és Gazdaságstratégiai Fejlesztési Tervéről szóló tájékoztatót is. A készülő dokumentum az ?Észak-kelet Magyarország komplex területi és gazdaságstratégiai fejlesztési terve a határon túli területek bevonásával? címet viseli, ezen belül Hajdú-Bihar megye, Szabolcs-Szatmár-Bereg megye, Jász-Nagykun-Szolnok megye, Borsod-Abaúj-Zemplén megye és a határos külhoni területek középtávú fejlesztési tervét tartalmazza. Küldetése, hogy a térségre irányuló jelenlegi kormányzati figyelem a betelepülő nagyvállalatok és befektetések hatásait fenntartható fejlődési pályára állítsa.