A tervpályázatra 7 pályamű érkezett, a Bíráló Bizottság egyhangú döntéssel választotta ki a legjobb ötleteket, amelyeket sajtótájékoztatón mutattak be 2021. december 23-án.
Az első helyezett a Bord Építész Stúdió Korlátolt Felelősségű Társaság lett. Megosztott második helyezett lett a One Works S.p.A, társszervezőként a Stúdió A4 Iroda Kft.-vel, valamint a DVM Group Korlátolt Felelősségű Társaság, társszerzőként a UN Studio B.V-vel. A harmadik helyezett a Középülettervező Zártkörűen Működő Részvénytársaság lett, míg a különdíjat a Quintus Design korlátolt felelősségű társaság kapta ? jelentette be Papp László polgármester.
Aki hozzátette: a fejlesztés irányt fog szabni a jövőbeni fejlődési folyamatoknak. A polgármester kitért arra is, hogy folyamatban van a magyar állam és a debreceni önkormányzat között egy tárgyalás arra vonatkozóan, hogy a magyar állam tulajdonosként belép a Debreceni Nemzetközi Repülőteret üzemeltető gazdasági társaságba.
Kósa Lajos országgyűlési képviselő a sajtótájékoztatón elmondta: két nemzetközi jelentőségű repülőtér lesz, a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér és a Debreceni Nemzetközi Repülőtér. A magyar kormány is elismeri, hogy a debreceni repülőtér kiemelkedő jelentőségű, nem csak Magyarországon, hanem nemzetközi, regionális szempontból ? tette hozzá.
A tervpályázati eljárás során a pályaművek előkészítőinek feladata volt az új futópálya és guruló útrendszerre vonatkozó javaslatok megfogalmazása, az új utasforgalmi terminál és környezetének kialakítása, valamint egy kisgépes zóna kialakítása.
Pecsenye Béla, a Magyar Építész Kamara képviselője kiemelte, egy repülőtér tervezése igen komplex feladat, az üzemeltetésre, a biztonságra és a fenntarthatóságra egyaránt nagy hangsúlyt kell fektetni.