Ma elindultak Debrecenből Marosvásárhelyre és Kolozsvárra az Aeroexpress Regional magyar tulajdonú légitársaság első járatai. A harminc férőhelyes gépek heti háromszor: hétfőn, szerdán és pénteken repülnek Debrecen és az erdélyi városok között, a jelenleg meghirdetett jegyárak 17.000 és 18.000 Ft. körül mozognak.
Az Aeroexpress-csoportot Somogyi-Tóth Dániel hozta létre? akit a debreceniek karmesterként? orgonaművészként, Debrecen város főzeneigazgatójaként ismernek; az édesapjától, a közismert repülési szakembertől, aki egykor a Malév vezérigazgatója volt, örökölt repülés iránti szenvedélyéről talán kevesebben tudnak. Kötődését a repüléshez bizonyítja, hogy zenei karrierje mellett, jelenleg is vezetője a ferihegyi Aeropark Repülőmúzeumnak.
Somogyi-Tóth Dániel, a légitársaság résztulajdonosa, vezérigazgatója, az új légitársaság kapcsán a sajtónak nyilatkozva elmondta, hogy a vállalkozás jelentős támogatást kapott a Debrecen International Airport Kft-től, amely pályázat útján elnyert járatfejlesztési forrással segítette a projekt megvalósulását, szakmai partnere a szintén magyar tulajdonú BASe Airlines Zrt., amely Finnországban állami megrendelésre menetrendszerinti járatokat üzemeltet, és más külföldi turisztikai szolgáltatásokat lát el. Az elmúlt 17 év alatt gépei több mint 23 ezer órát töltöttek a levegőben, és megközelítőleg 27 ezer leszállást hajtottak végre eseménymentesen.
Az Aeroexpress Regional nemcsak a debreceni repülőtérről indított oda-vissza járatot Kolozsvárra és Marosvásárhelyre, hanem Budapestről is. Egyelőre két hónapra terveztek, hogy felmérjék a piaci fogadtatást, bár az eddigi felmérések azt jelezték, hogy óriási piaci igény mutatkozik ezekre a járatokra, ezért jutottak arra a következtetésre, hogy el kell indítani azokat. Az erdélyi járatokon az Air France Regional flottájából származó, 30 személyes Embraer 120 ER brazil gyártmányú turboprop utasszállítót üzemeltetnek, amelyet kifejezetten a rövidtávú, regionális járatok hatékony és gazdaságos üzemeltetésére fejlesztettek ki. A gépek utazósebessége 550 km/h, utazómagassága 9000 m.
Kolozsvár Erdély fővárosa, Marosvásárhely pedig a Székelyföldé, a légi kapocs, amely mostantól összeköti Debrecent a két erdélyi regionális központtal, óriási lehetőséget jelent a cívisváros számára: elsősorban a magyar-magyar kapcsolatok szorosabbá fűzésében, de a magyar-román gazdasági, turisztikai együttműködésben is hatalmas tartalékok kiaknázásában is.
Az autós- és vasúti közlekedési útvonalak miatt az Erdélyből Magyarországra látogatók, többnyire elkerülik Debrecent, a légijáratok beindulása viszont könnyen elérhetővé teheti számukra a cívisváros és környéke turisztikai, kulturális és üzleti ajánlatait.
A Debrecen?Kolozsvár, Debrecen?Marosvásárhely repülőjáratok, helyi idő szerinti menetrendje
Indulás |
Érkezés |
09:45 Kolozsvár |
09:35 Debrecen |
10:00 Debrecen |
11:50 Marosvásárhely |
13:30 Marosvásárhely |
13:35 Debrecen |
14:15 Debrecen |
15:55 Kolozsvár |
Borítókép: Somogyi-Tóth Dániel (Magyar Nemzet, Teknős Miklós felvétele)