Visszatérnek a világ legjobb flat trackesei Debrecenbe

Egy új motoros szakág, a flat track cívisvárosi debütálásának lehettek szemtanúi mindazok, akik tavaly szeptember 18-án kilátogattak a Perényi Pál Salakmotor Stadionba. A bemutatkozás nem is lehetett volna nívósabb, hiszen a világbajnoki döntő egyik fordulójának adott otthont a cívisváros. Ez a megmérettetés hatalmas sikerrel zárult a szervező, SpeedWolf Debrecen számára: a nemzetközi szövetség illetékesei, a brit zsűrielnök, Mick Bates és az olasz vezetőbíró, Giuseppe Grandi csakis elismerő szavakkal illette a rendezést. Sőt, az FIM (Nemzetközi Motorsport Szövetség) Pályaverseny Bizottsága minden idők legjobb világbajnoki flat track versenyeként aposztrofálta a debreceni viadalt, s felkérte a hajdúsági klubot a 2022-es sorozat egyik döntőjének megrendezésére. Így került be az idei versenynaptárba október 1-jei dátummal a cívisvárosi megmérettetés.

A kiírás értelmében a legjobb flat track versenyzők öt fordulóban csatáznak a világbajnoki címért. Az első viadalt a németországi Diedenbergenben rendezték, utána a franciaországi Morizesben, majd a csehországi Pardubicében mérték össze tudásukat a vaspapucsosok, az október 1-jei debreceni fordulót követően egy héttel később az olaszországi Boves-Cuneóba zárul a széria.

A mezőny

A debreceni vébédöntőben tizenkét nemzet ? Franciaország, Olaszország, Spanyolország, Nagy-Britannia, Ausztria, Argentína, Csehország, Németország, Hollandia, Lengyelország, Japán és Magyarország ? várhatóan 30 vaspapucsosa küzd a pontokért. A mezőnyben megtalálható két női versenyző, az osztrák Yasmin Poppenreiter és az argentin Micaela Bazán, illetve Magyarországot képviselve ifjabb Adorján Zoltán és Miklosy Tamás. Kuriózumnak számít, hogy egy japán pilóta, Masatoshi Ohmori is motorra ül a viadalon. Három fordulót követően rendkívül szoros az állás a dobogós helyekért: az olasz Matteo Boncinelli vezet 60 ponttal, a második a spanyol Gerard Bailo (59 pont), a harmadik a szintén olasz Daniele Moschini (58).

Amit tudni érdemes

A flat track szakágban átalakított motokrossz vagy supermoto gépekkel versenyeznek a pilóták. A világbajnokságon kétféle blokkal lehet indulni: kétütemű, egyhengeres, 250-től 500 köbcentiig, illetve négyütemű, egyhengeres, 250-től 450 köbcentiig. A debreceni világbajnoki döntőre nyolc márkát neveztek a résztvevők: KTM-ek, Yamahák, Hondák, Suzukik, Kawasakik, Zaeták, Husqvarnák és Gas Gasok száguldanak majd az oválon. A versenykiírás értelmében tizenhat alapfutamot rendeznek, ahol minimum hat kört tesznek meg a pilóták, akik hatan-nyolcan állnak starthoz, két sorból rajtolva. Az alapszakasz után lesz a last chance (utolsó esély) futam, ahol 10 vagy 12 motoros (három sorból indulva) nyolc körön át méri össze tudását. A fináléban 10 vagy 12 versenyző csap össze, itt már 10 kör dönt a végső helyezésekről. Fontos tudni, hogy nincs kizárás, aki büntetést kap, az 15 méteres hendikeppel vág neki a távnak.