Hajdú-Bihar megye nagy nyertese a magyarországi autópálya fejlesztésnek, hiszen mától elérte Berettyóújfalut az M35-ös, az M4-es első három kilométerén is elindult a forgalom, és jövő év végére Nagykerekinél eléri a román határt.
Tizenkét évet kellett várni a Debrecenig kiépített M35-ös autópálya folytatására, de végre meglett. A két éve kezdődött munkálatok első szakasza már tavaly decemberben átadásra került, és egy 5,5 km hosszú kétsávos úttal, Mikepércs közelében összekötötte a pályát a 4-es számú főúttal, így egyfajta elkerülő utat képezett Debrecen körül, megkímélve a várost a 4-es számú főút és az M35 autópálya irányába tartó intenzív tranzitforgalomtól.
Ay II. szakaszban épült 18,7 kilométeres, 2×2 forgalmi sávos, leállósávval, és középső elválasztó-sávval ellátott, Berettyóújfaluig tartó autópálya került ma átadásra. A fejlesztés keretében csomópont létesült az M35 autópálya és a Hajdúszovát?Derecske összekötő út találkozásánál, Mikepércsnél és Derecskénél pedig pihenőhelyet alakítanak ki. A projekt részeként az M4 autópálya 3 kilométeres kezdeti szakasza is megépült.
Az M35-ös autópálya, majd az M4-es megvalósulásának a határon túli magyar közösségek is haszonélvezői, hiszen közvetlen kapcsolatot teremt Felvidék és Észak-Erdély között. A beruházás továbbá biztosítja Hajdú-Bihar megye településeinek nagytérségi összeköttetését, valamint a határon túli városok és megyék kényelmes elérését.
A tervezett Transzeurópai Közlekedési Hálózat részeként, a Balti-tengert a Fekete-tengerrel összekötő, Kassa?Debrecen?Nagyvárad gyorsforgalmi kapcsolatát is biztosítani fogja az M35-ös autópálya 4. számú főút ? Berettyóújfalu közötti szakasza, valamint az M4-es autópálya Berettyóújfalu?Nagykereki közötti szakassza.
Az átadási ünnepségen ünnepi beszédet mondott Palkovics László, innovációs és technológiai miniszter, Vitányi István, a térség országgyűlési képviselője, Nagy Róbert a NIF Zrt. vezérigazgatója valamint Cseke Attila, szenátor, a Bihar megyei RMDSZ elnöke.
Vitányi István, a térség országgyűlési képviselője az átadás előtt örömmel nyilatkozta, hogy az Adventi várakozás időszakában a régóta várt autópálya végre Biharba is megérkezett, ezáltal a térség élete pozitív irányba változik majd. A megfelelő közlekedési infrastruktúra, a 10-15 perc alatt elérhető nemzetközi repülőtér, várhatóan a befektetői kedvet is meghozza, a helyi vállalkozások előtt megnyílik a lehetőség, hogy a Debrecenbe települő nagy ipari cégek beszállítóivá váljanak. Bihar nagy lehetőséget kapott a fejlődéshez, a fejlődés, a felemelkedés feltételeit a kormány megteremtette, most már az ott élőkön múlik, hogy ezzel mennyire tudnak élni. Az országgyűlési képviselő kifejezte reményét, hogy mától megszűnik a térség halmozottan hátrányos megjelölése.
A mától járható autópálya szakaszokon (az M35-ös autópálya Debrecen (481-es leágazópont) és az M35-M4 csomópontja között), és az M4-es átadott részén 2019. január 1-ig nem kell autópályadíjat fizetni. Január 1-jétől azonban ? hasonlóan a Hajdú-Biharban már évek óta használt M3-as és M35-ős sztrádaszakaszokhoz ? ezek a gyorsforgalmi utak is díjfizetésesek lesznek.