Csupán csak egy hónapig látogatható a fővárosi Széphárom Közösségi Tér hangulatos helyszínén a Politikai manifesztum néven futó kiállítás, ami nagyváradi festők alkotásaiból ad ízelítőt. A megnyitót a tárlat kurátora, Bara Vioara képzőművész, díszlet- és jelmeztervező, a Román Képzőművészeti Szövetség nagyváradi fiókjának vezetője vezette le február 28-án, ki egyben a bejárattal szembeni, igencsak impozáns festmény alkotója – írja a Budaörsi Infó.
A kortárs-művészet átka: nem lehet tudni, idővel mi kerül a kukába és mi múzeumokba. Tehát a szívélyes látogató kockáztat (holott a tévében minden megszokott és kiszámítható, és házhoz is jön!), mikor belép ide, vagy bármely modern kiállításra.
A tárlathoz nem jár semmilyen pamflet vagy segédanyag, így önmagára van már a küszöbnél hagyva az érdeklődő. Ha nincs semmilyen segítség, hát akkor a címből kell kiindulni. Politikai manifesztum, vagyis politikai kiáltvány, nyilatkozat. Néhány alkotáson feliratot találni: a kurátor asszony Bosch-alakokra emlékeztető festményén (Szakadék a szörnyeteg és a felsőbbrendű ember között.); egy fotón, melyen a román Igazság (Adevarul) lapot olvassa egy toaletten ülő alak és a Stop-táblás művön, ami a korrupciónak mond megálljt. (…)
A kiállított arte factum harsány színek és sötét tónusok kavalkádjának többféle módozatát ábrázolja, nem egyszer jó posztmodernes előképpel (hommage). Így sejthető a Torinói lepel vagy az Avignoni kisasszonyok, illetve Hieronymus Bosch szörnyű alakjai egyes munkákban. Találni közöttük valóban megkapó és kimagasló tehetségről árulkodókat, de első blikkre felejthetőket is.
Ilyen a kortárs alkotóvilág, de megnyugtatásul: régen is ilyen volt, és a jövőben is hasonló lesz a tendencia. Viszont művet élő alkotótól érdemes vásárolni, mivel a halott művésznek már nincs szüksége pénzre. Kiszolgáltatva pedig nehéz tükröt tartani a politikának – írja a hírportál.
A teljes cikket ITT olvashatják.