A vártnál nagyobb volt az érdeklődés, a Business Meetings rendezvénysorozat első találkozója iránt. Az üzleti klub, Debrecen-Nagyvárad gazdasági együttműködésének egyik fóruma kíván lenni, amely lehetőség teremt a tájékozódásra, a kapcsolatépítésre, a kereslet-kínálat találkoztatására a létező vagy éppen most nyíló piacokon. A debreceni és nagyváradi üzletfejlesztési szakemberekkel együtt, portálunk is részese volt a kezdeményezésnek.
Szűknek bizonyult a debreceni Platán Hotel konferenciaterme, a vártnál többen jöttek el Debrecen-Nagyvárad Business Meetings első találkozójára. Valószínűleg azért, mert, nemcsak a szervezők gondolják úgy, hogy a két szomszédos város lendületes gazdasági fejlődése piacbővítési, piacnyitási lehetőségeket kínál a vállalkozásoknak, hanem maguk a gazdasági élet szereplői is.
A Business Meetings szervezői, Tóth Edina, a debreceni Devidion rendezvényszervező cég vezetője, valamint Király Csaba, a Kárpátia Magyar-Román Kereskedelmi Kamara nagyváradi irodavezetője, egy kettévágott alma összeillesztésével illusztrálták, miként vágja félbe a határ menti vállalkozások piacát az országhatár, de együttműködéssel újra egymás mellé lehet tenni a részeket, és ezáltal létre lehet hozni a vállalkozások piacának természetes terét.
Ezzel az üzenettel nyílt meg a kétnyelvű rendezvény, amelynek mintegy húsz résztvevőjének a fele magyar, fele román vállalkozó volt.
Két érdekes előadással indult a találkozó. A debreceni város- és gazdaságfejlesztésért felelős EDC munkatársának előadása, a cívisváros biztosította üzleti környezetet, regionális fejlesztési terveit mutatta be, valamint az általa képviselt központ helyét és szerepét a befektetés ösztönzésben, a befektetők érdekeinek támogatását, például beszállítók szervezésével.
László Miklós, az Adix Trade tulajdonosa előadásában a magyarországi és romániai üzleti tapasztalatait mutatta be, érdekes összefüggésbe állítva a két ország üzleti környezetének hasonlóságait és különbözőségeit.
Az előadások után, a résztvevők sorra bemutatták vállalkozásukat, volt köztük magas színvonalú orvosi- és mérnöki szolgáltatásokat kínáló cég, ipari vagy kézműves élelmiszereket gyártó vállalkozás, hűtött termékekre szakosodott vállalat, hullámpapír gyár képviselője, reklámtermékeket gyártó cég, üzletvezetési és üzletfejlesztési szakember, IT-programokat előállító társaság, kis és nagykereskedő, PR-kommunikációs szakember, médiavállalkozó, szálloda- és étteremtulajdonos.
Az előadások, a bemutatkozások, majd a B2B megbeszélések témái jól jelezték, hogy az üzleti környezet szokatlan gyorsulása új helyzetet teremtett határon innen és határon túl. A vállalkozók pedig keresik a kapaszkodókat, amelyek segítségével az új helyzetben is biztosan működtethetik vállalkozásukat, és jó válaszokat adnak a fejlesztési kihívásokra.
Úgy tűnik, a Business Meetings, meghirdetett programjával betölthet egy hasonló szerepet. Addig is a következő találkozó a jövő hónapban, a nagyváradi várban kerül megrendezésre.